သႀကၤန္နား နီးေတာ့လည္း ကိုယ္တြင္း ေအာင္းေနတဲ့ သံခ်ပ္ပိုး ထထလာခိုက္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္စရာ သတင္းစကားတစ္ခုကို ၾကားလိုက္ရ၏။ ဒီသတင္းစာကို ေဆာင္ယူလာသူက အစိုးရပိုင္သတင္းစာ။ ပါတဲ့ အ ေၾကာင္းအရာက သံခ်ပ္ထိုးမႈကို သြယ္၀ိုက္ေသာ နည္းျဖင့္၊ တည့္တည့္ေျပာရရင္ ႏိုင္ငံေရးအရ ဖိအားေပးတဲ့ ထုတ္ျပန္ခ်က္။ ထုတ္ျပန္သူက သာသနာေရးနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီးဌာန။
“သူတစ္ပါး (သို႔မဟုတ္) အဖဲြ႕အစည္းတို႔၏ ဂုဏ္သိကၡာပ်က္ျပားထိခိုက္ေစရန္ တိုက္႐ိုက္ျဖစ္ေစ၊ သြယ္၀ိုက္၍ ျဖစ္ေစ ေျပာဆိုျခင္း၊ သံခ်ပ္ထုိးျခင္း၊ သီဆိုျခင္း၊ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ျခင္း စသည့္ အျပဳအမူမ်ား ေရွာင္ၾကဥ္ၾကပါရန္” တဲ့။
သံခ်ပ္ရဲ႕ သေဘာကို နားမလည္လို႔လား၊ ဒါမွမဟုတ္ အစိုးရအဖြဲ႕က အေ၀ဖန္ မခံႏုိင္၊ အရည္ပါးတဲ့ သေဘာလားေတာ့ မသိ။ ႏုိင္ငံေရးစကားေျပာရရင္ သံခ်ပ္ဆိုတာ တုိင္းျပည္နဲ႔ လူထုအတြက္ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ ထိုက္တဲ့ကိစၥေတြကို ေဖာ္ထုတ္ရင္း အစိုးရအပါအ၀င္ တာ၀န္ရွိသူေတြရဲ႕ မွားယြင္းမႈေတြ၊ အားနည္းခ်က္ေတြကို နာလုိခံခက္ျဖစ္ေအာင္ မီးေမာင္းထိုးျပျခင္းပါ။ ဒီေနရာမွာ တစ္ခုရွိတာကေတာ့ သံခ်ပ္ထုိးရင္ အာဃာတ တရား မပါေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရျခင္းပါ။ ဘယ္သူ႔ကိုေတာ့ ထိလိုက္မဟဲ့၊ ဘယ္၀ွာကိုေတာ့ တုိက္လိုက္မဟဲ့ဆိုၿပီး အမုန္း တရား အေျခခံၿပီး သံခ်ပ္ထိုးရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အမွားတစ္ခု၊ ခၽြတ္ေခ်ာ္တာ တစ္ခုရွိလာရင္ သာသာထုိးထိုး ေျပာရင္း မွားတာရွိရင္ ၀ႏၱာမိပါလို႔ ေတာင္းပန္တာမ်ဳိးပါ။
အဲဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သံခ်ပ္ဆုိတာ “တက္ၾကြမႈအား ႀကီးမားတယ္ေနာ္” လို႔ ေမာင္မိုးသူက ဆိုခဲ့ရာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က “တုိက္ပြဲပဲ” လို႔ ဆိုခဲ့ေၾကာင္း အဘ (ေမာင္) မိုးသူက မွတ္တမ္းတင္ထားပါတယ္။ ဒါက သမိုင္းမွာ သံခ်ပ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ လုပ္ေဆာင္ခဲ့မႈ ျဖတ္ပိုင္းတစ္စပါ။
တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆုိင္ပဲ ဒီေဆာင္းပါးေရးေနခ်ိန္ ကာတြန္းဆရာ စိုးေသာ္တာရဲ႕ ကာတြန္းတစ္ကြက္ကို ဖတ္လိုက္ ရတယ္။ အဲဒီကာတြန္းမွာ “သႀကၤန္မ႑ပ္ေတြကို စီးပြားေရး ခြင့္ျပဳၿပီး သႀကၤန္သံခ်ပ္ေတြကို ႏုိင္ငံေရးအရ စိစစ္မယ္ ဆိုေတာ့ကာ…ဆုိေတာ့ကာ…” ဆိုတဲ့ စကားပါပါတယ္။ သူကေတာ့ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလးသႀကၤန္နဲ႔ သံခ်ပ္ကို တြဲဖက္ထားဟန္ တူပါတယ္။
စီးပြားျဖစ္ မ႑ပ္ေတြဟာ ဘာျဖစ္လို႔ ညာျဖစ္လို႔ဆိုၿပီး အရင္ႏွစ္ေတြက မ႑ပ္ေဆာက္လုပ္ခြင့္ေတြကို ရန္ကုန္ မွာ ပိတ္ပင္ခဲ့ၿပီး ဒီႏွစ္က်ေတာ့ မ႑ပ္ေပါင္း ၁၀၀ နီးပါး ခြင့္ျပဳေပးမယ္လုိ႔ ရန္ကုန္စည္ပင္ အင္ဂ်င္နီယာဌာန (လမ္းႏွင့္ တံတား) က မီဒီယာတခ်ဳိ႕မွာ ေျဖဆိုထားၿပီး မႏၱေလးမွာေတာ့ မ႑ပ္ေပါင္း ၁၆၆ ခု ခြင့္ျပဳမယ္လုိ႔ တာ၀န္ရွိသူေတြက ဆိုထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း သံခ်ပ္ေတြကို ကန္႔သတ္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ သာသနာေရးဦးစီးဌာနက ထုတ္ျပန္ထားပါတယ္။ ဒီႏွစ္ခုကို ကာတြန္းဆရာက ေပါင္းစပ္ထားဟန္ တူပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကာတြန္းဆရာက ေျပာထားသလို စီးပြားေရးအရ မ႑ပ္ေတြကို ခြင့္ျပဳၿပီး ႏုိင္ငံေရးအရ သံခ်ပ္ေတြကို စိစစ္ကန္႔သတ္ထားတယ္ဆိုေတာ့ကာ…ဆိုေတာ့ကာပါပဲ။
သံခ်ပ္ရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ (ႏုိင္ငံေရး႐ႈေထာင့္) အရ ၿပီးခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္တာကာလအတြင္း တုိင္းျပည္မ႑ိဳင္သံုး ရပ္ျဖစ္တဲ့ လႊတ္ေတာ္၊ အစိုးရ (၀ါ) အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး အပါအ၀င္ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး စတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ျပင္ဆင္သင့္တယ္လို႔ အမ်ားက ယူဆတဲ့ကိစၥေတြကို ျပင္ဆင္ႏုိင္ေအာင္အတြက္ တုိက္တြန္းၾက တာပါ။ ဒီလို သံခ်ပ္သံေတြ တိတ္သြားရင္ ျပည္သူေတြရဲ႕ ေအာ္သံကို ဘယ္သူကမ်ား ၾကားႏုိင္ပါ့မလဲ။ လူထု လက္နက္ျဖစ္တဲ့ ျဖစ္တဲ့ ၿငိမ္းစုစီဥပေဒကလည္း ေျခမန္းကြင္း စြပ္ခံထားရခ်ိန္မွာ သံခ်ပ္က လူထုရဲ႕ ထြက္ေပါက္ တစ္ခုပါပဲ။ လူထုရဲ႕ ထြက္ေပါက္မွန္သမွ်ကို ပိတ္ဆို႔ေနၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အဘဦး၀င္းတင္ စကားအတုိင္း ေဖာက္ထြက္တာနဲ႔ အစိုးရက ႀကံဳရမွာပါ။
ယခု မည္သို႔ပင္ အစိုးရတာ၀န္ရွိသူေတြကို သံခ်ပ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မည္သို႔ မလုပ္ရ၊ မည္၀ွာ မလုပ္ရနဲ႔ မည္သို႔ပင္ ကန္႔သတ္ပါေစ၊ သံခ်ပ္ထုိးသူေတြ ထြက္လာၾကပါဦးမယ္။ သံခ်ပ္ထိုးသူေတြ ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) နဲ႔ ကင္းေ၀းၾကပါေစ။ ၅၀၅ (ခ) နဲ႔ လြတ္ကင္းၾကပါေစ။ သံခ်ပ္သံေတြ ၿမိဳင္ပါေစ…ဒီမိုကေရစီသံေတြ လႈိင္ပါေစ…။
ေအာင္ထြန္းလင္း
(ယခုေဆာင္းပါးအား ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၂ ရက္ထုတ္ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ ေန႔စဥ္သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။)
“သူတစ္ပါး (သို႔မဟုတ္) အဖဲြ႕အစည္းတို႔၏ ဂုဏ္သိကၡာပ်က္ျပားထိခိုက္ေစရန္ တိုက္႐ိုက္ျဖစ္ေစ၊ သြယ္၀ိုက္၍ ျဖစ္ေစ ေျပာဆိုျခင္း၊ သံခ်ပ္ထုိးျခင္း၊ သီဆိုျခင္း၊ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ျခင္း စသည့္ အျပဳအမူမ်ား ေရွာင္ၾကဥ္ၾကပါရန္” တဲ့။
သံခ်ပ္ရဲ႕ သေဘာကို နားမလည္လို႔လား၊ ဒါမွမဟုတ္ အစိုးရအဖြဲ႕က အေ၀ဖန္ မခံႏုိင္၊ အရည္ပါးတဲ့ သေဘာလားေတာ့ မသိ။ ႏုိင္ငံေရးစကားေျပာရရင္ သံခ်ပ္ဆိုတာ တုိင္းျပည္နဲ႔ လူထုအတြက္ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ ထိုက္တဲ့ကိစၥေတြကို ေဖာ္ထုတ္ရင္း အစိုးရအပါအ၀င္ တာ၀န္ရွိသူေတြရဲ႕ မွားယြင္းမႈေတြ၊ အားနည္းခ်က္ေတြကို နာလုိခံခက္ျဖစ္ေအာင္ မီးေမာင္းထိုးျပျခင္းပါ။ ဒီေနရာမွာ တစ္ခုရွိတာကေတာ့ သံခ်ပ္ထုိးရင္ အာဃာတ တရား မပါေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရျခင္းပါ။ ဘယ္သူ႔ကိုေတာ့ ထိလိုက္မဟဲ့၊ ဘယ္၀ွာကိုေတာ့ တုိက္လိုက္မဟဲ့ဆိုၿပီး အမုန္း တရား အေျခခံၿပီး သံခ်ပ္ထိုးရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အမွားတစ္ခု၊ ခၽြတ္ေခ်ာ္တာ တစ္ခုရွိလာရင္ သာသာထုိးထိုး ေျပာရင္း မွားတာရွိရင္ ၀ႏၱာမိပါလို႔ ေတာင္းပန္တာမ်ဳိးပါ။
ႏုိင္ငံေတာ္အတုိင္ပင္ခံ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သံခ်ပ္ဆုိတာ တိုက္ပြဲျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာဆိုဖူး...လက္ရွိ ႏုိင္ငံေတာ္အတုိင္ပင္ခံ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သံခ်ပ္ဆုိတာ တိုက္ပြဲျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာဆိုဖူးတယ္ လို႔ အဘ (ေမာင္) မိုးသူက သူ႔ရဲ႕ NLD ဦး၀င္းတင္ႏွင့္ ေမာင္မိုးသူ ေဆာင္းပါးမွာ ေဖာ္ထုတ္ေရးသားဖူးပါတယ္။ စစ္အစိုးရေခတ္တစ္ေလွ်ာက္လံုး ပိတ္ထားတဲ့ သံခ်ပ္မ႑ပ္ထိုးဖုိ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ဖူး သလို သံခ်ပ္ပြဲကိုလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ဦး၀င္းတင္နဲ႔ NLD က တက္သိေတြ တက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီ ေနာက္ပိုင္း သံခ်ပ္ထုိးခဲ့တာေၾကာင့္ သံခ်ပ္ထိုးလူငယ္ေတြအျပင္ ဦးေအာင္လြင္၊ ဦး၀င္းတင္၊ ေမာင္မိုးသူတို႔ တေတြ တန္းစီ တရားစြဲခံခဲ့ရတယ္လို႔ ေဆာင္းပါးထဲမွာ ဆိုခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သံခ်ပ္ဆုိတာ “တက္ၾကြမႈအား ႀကီးမားတယ္ေနာ္” လို႔ ေမာင္မိုးသူက ဆိုခဲ့ရာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က “တုိက္ပြဲပဲ” လို႔ ဆိုခဲ့ေၾကာင္း အဘ (ေမာင္) မိုးသူက မွတ္တမ္းတင္ထားပါတယ္။ ဒါက သမိုင္းမွာ သံခ်ပ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ လုပ္ေဆာင္ခဲ့မႈ ျဖတ္ပိုင္းတစ္စပါ။
သံခ်ပ္သံေတြ တိတ္သြားရင္ ျပည္သူေတြရဲ႕ ေအာ္သံကို ဘယ္သူကမ်ား ၾကားႏုိင္ပါ့မလဲ။ လူထု လက္နက္ျဖစ္တဲ့ ျဖစ္တဲ့ ၿငိမ္းစုစီဥပေဒကလည္း ေျခမန္းကြင္း စြပ္ခံထားရခ်ိန္မွာ သံခ်ပ္က လူထုရဲ႕ ထြက္ေပါက္ တစ္ခုပါပဲ...ဒီလိုပဲ စစ္အစိုးရလက္ထက္လြန္လို႔ အရပ္သား အစိုးရပါလု႔ိ ေဘာင္းဘီလဲ ခ်ိတ္ထမီ၀တ္ အစိုးရလက္ထက္မွာ လည္း သံခ်ပ္ထုိးတဲ့ကိစၥကို တားျမစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားေတြအပါအ၀င္ လူငယ္မ်ဳိးဆက္ေတြက ေခတ္နဲ႔ စနစ္ကုိ သေရာ္ခဲ့၊ သံခ်ပ္ထုိးခဲ့ၾကတာပါပဲ။ သံခ်ပ္သံ ရပ္သြားတာဆိုလို႔ သံခ်ပ္ သမိုင္းမွာ လူသိမ်ားခဲ့တဲ့ အေနာက္ဘက္ေဒသ သံခ်ပ္အဖြဲ႕သားေတြရဲ႕ သံခ်ပ္ေတြပါပဲ။ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ေၾကာင့္ လူစုကြဲၿပီး ဆက္မလုပ္ႏုိင္ၾကေတာ့တာပါ။ အေနာက္ဘက္ေဒသ သံခ်ပ္အဖြဲ႕ရဲ႕ ထူးျခားခ်က္က အဘ ဦး၀င္းတင္က ႏွစ္အလိုက္ ႏွစ္အလိုက္ ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနေတြကို သံုးသပ္ၿပီး ေပးလိုတဲ့ သတင္းစကားကို သံခ်ပ္ေခါင္းစဥ္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ေပးတာပါ။ မွတ္မွတ္သားသား ေခါင္းစဥ္တစ္ခုဆိုရင္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ ေအာက္မွာ ေဖာက္ထြက္ဖို႔ မစဥ္းစားဘဲ ထြက္ေပါက္ခ်ည္း လွိမ့္ရွာၾကရင္း နစ္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ၊ ျပည္သူေတြကို “ထြက္ေပါက္မရွာ ေဖာက္ထြက္ပါေလာ့” ဆိုတဲ့ သတင္းစကားပါ။ ဒီကေန႔အထိ အဲဒီသတင္းစ ကားဟာ မွန္ေနတုန္းပဲဆိုတာ အထူး ေျပာစရာ လိုမယ္ မထင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေတြဟာ သံခ်ပ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ျဖတ္ပိုင္းတစ္စပါပဲ။
တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆုိင္ပဲ ဒီေဆာင္းပါးေရးေနခ်ိန္ ကာတြန္းဆရာ စိုးေသာ္တာရဲ႕ ကာတြန္းတစ္ကြက္ကို ဖတ္လိုက္ ရတယ္။ အဲဒီကာတြန္းမွာ “သႀကၤန္မ႑ပ္ေတြကို စီးပြားေရး ခြင့္ျပဳၿပီး သႀကၤန္သံခ်ပ္ေတြကို ႏုိင္ငံေရးအရ စိစစ္မယ္ ဆိုေတာ့ကာ…ဆုိေတာ့ကာ…” ဆိုတဲ့ စကားပါပါတယ္။ သူကေတာ့ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလးသႀကၤန္နဲ႔ သံခ်ပ္ကို တြဲဖက္ထားဟန္ တူပါတယ္။
စီးပြားျဖစ္ မ႑ပ္ေတြဟာ ဘာျဖစ္လို႔ ညာျဖစ္လို႔ဆိုၿပီး အရင္ႏွစ္ေတြက မ႑ပ္ေဆာက္လုပ္ခြင့္ေတြကို ရန္ကုန္ မွာ ပိတ္ပင္ခဲ့ၿပီး ဒီႏွစ္က်ေတာ့ မ႑ပ္ေပါင္း ၁၀၀ နီးပါး ခြင့္ျပဳေပးမယ္လုိ႔ ရန္ကုန္စည္ပင္ အင္ဂ်င္နီယာဌာန (လမ္းႏွင့္ တံတား) က မီဒီယာတခ်ဳိ႕မွာ ေျဖဆိုထားၿပီး မႏၱေလးမွာေတာ့ မ႑ပ္ေပါင္း ၁၆၆ ခု ခြင့္ျပဳမယ္လုိ႔ တာ၀န္ရွိသူေတြက ဆိုထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း သံခ်ပ္ေတြကို ကန္႔သတ္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ သာသနာေရးဦးစီးဌာနက ထုတ္ျပန္ထားပါတယ္။ ဒီႏွစ္ခုကို ကာတြန္းဆရာက ေပါင္းစပ္ထားဟန္ တူပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကာတြန္းဆရာက ေျပာထားသလို စီးပြားေရးအရ မ႑ပ္ေတြကို ခြင့္ျပဳၿပီး ႏုိင္ငံေရးအရ သံခ်ပ္ေတြကို စိစစ္ကန္႔သတ္ထားတယ္ဆိုေတာ့ကာ…ဆိုေတာ့ကာပါပဲ။
သံခ်ပ္ရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ (ႏုိင္ငံေရး႐ႈေထာင့္) အရ ၿပီးခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္တာကာလအတြင္း တုိင္းျပည္မ႑ိဳင္သံုး ရပ္ျဖစ္တဲ့ လႊတ္ေတာ္၊ အစိုးရ (၀ါ) အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး အပါအ၀င္ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး စတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ျပင္ဆင္သင့္တယ္လို႔ အမ်ားက ယူဆတဲ့ကိစၥေတြကို ျပင္ဆင္ႏုိင္ေအာင္အတြက္ တုိက္တြန္းၾက တာပါ။ ဒီလို သံခ်ပ္သံေတြ တိတ္သြားရင္ ျပည္သူေတြရဲ႕ ေအာ္သံကို ဘယ္သူကမ်ား ၾကားႏုိင္ပါ့မလဲ။ လူထု လက္နက္ျဖစ္တဲ့ ျဖစ္တဲ့ ၿငိမ္းစုစီဥပေဒကလည္း ေျခမန္းကြင္း စြပ္ခံထားရခ်ိန္မွာ သံခ်ပ္က လူထုရဲ႕ ထြက္ေပါက္ တစ္ခုပါပဲ။ လူထုရဲ႕ ထြက္ေပါက္မွန္သမွ်ကို ပိတ္ဆို႔ေနၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အဘဦး၀င္းတင္ စကားအတုိင္း ေဖာက္ထြက္တာနဲ႔ အစိုးရက ႀကံဳရမွာပါ။
ယခု မည္သို႔ပင္ အစိုးရတာ၀န္ရွိသူေတြကို သံခ်ပ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မည္သို႔ မလုပ္ရ၊ မည္၀ွာ မလုပ္ရနဲ႔ မည္သို႔ပင္ ကန္႔သတ္ပါေစ၊ သံခ်ပ္ထုိးသူေတြ ထြက္လာၾကပါဦးမယ္။ သံခ်ပ္ထိုးသူေတြ ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) နဲ႔ ကင္းေ၀းၾကပါေစ။ ၅၀၅ (ခ) နဲ႔ လြတ္ကင္းၾကပါေစ။ သံခ်ပ္သံေတြ ၿမိဳင္ပါေစ…ဒီမိုကေရစီသံေတြ လႈိင္ပါေစ…။
ေအာင္ထြန္းလင္း
(ယခုေဆာင္းပါးအား ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၂ ရက္ထုတ္ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ ေန႔စဥ္သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။)