ရန္ကုန္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁
Forever Group ကုမၸဏီက ထုတ္လႊင့္ေနသည့္ 4TV HD Package လိုင္းမ်ားကို ႀကိဳတင္အေၾကာင္းၾကားျခင္းမရွိဘဲ ထုတ္လႊင့္ေနျခင္းအေပၚ ၀ယ္ယူၾကည့္႐ႈေနသူမ်ား စိတ္ေက်နပ္ေစရန္ႏွင့္ ထိခိုက္နစ္နာမႈမရွိေစရန္ ေျဖရွင္းသင့္ေၾကာင္း စားသံုးသူေရးရာ ဦးစီးဌာနက ေၾကညာခ်က္ ထုတ္လုိက္သည္။
ယင္းသို႔ ႐ုပ္သံလိုင္းမ်ား ေျပာင္းလဲထုတ္လႊင့္ရာတြင္ ၀ယ္ယူၾကည့္႐ႈေနသူမ်ားအား ႀကိဳတင္အေၾကာင္းၾကားမႈ မရွိျခင္း၊ ၾကည့္႐ႈသူမ်ား ေရြးခ်ယ္၀ယ္ယူထားေသာ Package မ်ား သက္တမ္းတိုးရာတြင္ ေငြေၾကးဆံုး႐ႈံးမႈမ်ား ရွိျခင္း၊ ယခု အစားထိုးျပသေနသည့္ ႐ုပ္သံလိုင္းမ်ားအား ႏွစ္သက္မႈမရွိျခင္းစသျဖင့္ တုိင္ၾကားမႈမ်ားရွိလာျခင္းေၾကာင့္ ယင္းကဲ့သို႔ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္လာျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။
4TV HD အား အျခားေသာ ခ်န္နယ္မ်ားျဖင့္ အစားထိုး ထုတ္လႊင့္လာျခင္းအေပၚ သံုးစြဲသူမ်ားက ေနျပည္ေတာ္ရွိ စားသံုးသူေရးရာ အခ်က္အလက္ႏွင့္ တုိင္ၾကားေရးဌာန၏ Consumer Information and Complain Center ေဖ့ဘုတ္စာမ်က္ႏွာသို႔ တိုင္ၾကားလာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။
CICC ေဖ့ဘုတ္စာမ်က္ႏွာတြင္ ယင္းသို႔ ႐ုပ္သံလိုင္းမ်ား ေျပာင္းလႊဲထုတ္လႊင့္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ “စားသံုးသူေရးရာဦးစီးဌာန ခင္ဗ်ား …က်ေနာ္တို႔စားသံုးသူေတြက 4TV &5 Network ကို သူျပသေနတဲ႔လိုင္းေတြကို ႀကိဳက္လို႔ ေရြးခ်ယ္ဝယ္ယူထားပါတယ္။ အခု 4TV က က်ေနာ္တို႔ မသိ မေရြးခ်ယ္ မဝယ္ယူထားတဲ႔ CANAL+ဆိုေသာ အမည္ကိုလႊဲေျပာင္းၿပီး က်ေနာ္တို႔ စားသံုးသူေတြဝယ္ယူထားေသာ Package ကိုတဖက္သတ္ဖ်က္သိမ္းျပီး မဝယ္ယူထားေသာ သေဘာမတူထားေသာ လိုင္းမ်ားကိုသာ ျပသေနပါတယ္။ ျမန္မာနိုင္ငံသား စားသံုးသူေတြအေနနဲ႔ နစ္နာပါတယ္။ ဒါကို အေရးယူေပးဖို႔တိုင္တန္းပါတယ္” ဟု ေရးသားထားသည္။
စားသံုးသူမ်ားအေနျဖင့္ ကုန္စည္ႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကို တန္ဖိုးတစ္ခုေပး၍ ၀ယ္ယူသံုးစြဲသည့္အခါတြင္ Right to Information (ကုန္စည္ႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား၏ မွန္ကန္ျပည့္စံုေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ရရွိိေစျခင္း) ႏွင့္ Right to Choice (ကုန္စည္ႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားအား စိတ္ႀကိဳက္ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ခြင့္ ရရွိေစျခင္း) မွာ စားသံုးသူမ်ားး၏ အခြင့္အေရးမ်ားကို စားသံုးသူအကာအကြယ္ေပးေရးဥပေဒ၌ ျပ႒ာန္းထားၿပီး ျဖစ္သည္။
ေအာက္ခ်င္းသစၥာ သတင္းေအဂ်င္စီ
Forever Group ကုမၸဏီက ထုတ္လႊင့္ေနသည့္ 4TV HD Package လိုင္းမ်ားကို ႀကိဳတင္အေၾကာင္းၾကားျခင္းမရွိဘဲ ထုတ္လႊင့္ေနျခင္းအေပၚ ၀ယ္ယူၾကည့္႐ႈေနသူမ်ား စိတ္ေက်နပ္ေစရန္ႏွင့္ ထိခိုက္နစ္နာမႈမရွိေစရန္ ေျဖရွင္းသင့္ေၾကာင္း စားသံုးသူေရးရာ ဦးစီးဌာနက ေၾကညာခ်က္ ထုတ္လုိက္သည္။
ယင္းသို႔ ႐ုပ္သံလိုင္းမ်ား ေျပာင္းလဲထုတ္လႊင့္ရာတြင္ ၀ယ္ယူၾကည့္႐ႈေနသူမ်ားအား ႀကိဳတင္အေၾကာင္းၾကားမႈ မရွိျခင္း၊ ၾကည့္႐ႈသူမ်ား ေရြးခ်ယ္၀ယ္ယူထားေသာ Package မ်ား သက္တမ္းတိုးရာတြင္ ေငြေၾကးဆံုး႐ႈံးမႈမ်ား ရွိျခင္း၊ ယခု အစားထိုးျပသေနသည့္ ႐ုပ္သံလိုင္းမ်ားအား ႏွစ္သက္မႈမရွိျခင္းစသျဖင့္ တုိင္ၾကားမႈမ်ားရွိလာျခင္းေၾကာင့္ ယင္းကဲ့သို႔ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္လာျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။
4TV HD အား အျခားေသာ ခ်န္နယ္မ်ားျဖင့္ အစားထိုး ထုတ္လႊင့္လာျခင္းအေပၚ သံုးစြဲသူမ်ားက ေနျပည္ေတာ္ရွိ စားသံုးသူေရးရာ အခ်က္အလက္ႏွင့္ တုိင္ၾကားေရးဌာန၏ Consumer Information and Complain Center ေဖ့ဘုတ္စာမ်က္ႏွာသို႔ တိုင္ၾကားလာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။
CICC ေဖ့ဘုတ္စာမ်က္ႏွာတြင္ ယင္းသို႔ ႐ုပ္သံလိုင္းမ်ား ေျပာင္းလႊဲထုတ္လႊင့္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ “စားသံုးသူေရးရာဦးစီးဌာန ခင္ဗ်ား …က်ေနာ္တို႔စားသံုးသူေတြက 4TV &5 Network ကို သူျပသေနတဲ႔လိုင္းေတြကို ႀကိဳက္လို႔ ေရြးခ်ယ္ဝယ္ယူထားပါတယ္။ အခု 4TV က က်ေနာ္တို႔ မသိ မေရြးခ်ယ္ မဝယ္ယူထားတဲ႔ CANAL+ဆိုေသာ အမည္ကိုလႊဲေျပာင္းၿပီး က်ေနာ္တို႔ စားသံုးသူေတြဝယ္ယူထားေသာ Package ကိုတဖက္သတ္ဖ်က္သိမ္းျပီး မဝယ္ယူထားေသာ သေဘာမတူထားေသာ လိုင္းမ်ားကိုသာ ျပသေနပါတယ္။ ျမန္မာနိုင္ငံသား စားသံုးသူေတြအေနနဲ႔ နစ္နာပါတယ္။ ဒါကို အေရးယူေပးဖို႔တိုင္တန္းပါတယ္” ဟု ေရးသားထားသည္။
စားသံုးသူမ်ားအေနျဖင့္ ကုန္စည္ႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကို တန္ဖိုးတစ္ခုေပး၍ ၀ယ္ယူသံုးစြဲသည့္အခါတြင္ Right to Information (ကုန္စည္ႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား၏ မွန္ကန္ျပည့္စံုေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ရရွိိေစျခင္း) ႏွင့္ Right to Choice (ကုန္စည္ႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားအား စိတ္ႀကိဳက္ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ခြင့္ ရရွိေစျခင္း) မွာ စားသံုးသူမ်ားး၏ အခြင့္အေရးမ်ားကို စားသံုးသူအကာအကြယ္ေပးေရးဥပေဒ၌ ျပ႒ာန္းထားၿပီး ျဖစ္သည္။
ေအာက္ခ်င္းသစၥာ သတင္းေအဂ်င္စီ