ကေလး၊ ေအာက္တိုဘာ ၇
ၿမိဳ႕တြင္း ကုန္ပစၥည္းသယ္ေဆာင္ေရးႏွင့္ သြားလာေရးတြင္ အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳေနရသည့္ ဆိုင္ကယ္ ဆုိက္တြဲမ်ားအား ဖ်က္သိမ္းမည္ဆုိပါက ေမာင္းႏွင္ေနသူမ်ားအေနျဖင့္ လူမႈဘ၀ထိခိုက္ေစႏုိင္သည့္ အတြက္ တရား၀င္ ေမာင္းႏွင္အသံုးျပဳခြင့္ လိုင္စင္ခ်ေပးေစလိုေၾကာင္း စစ္ကိုင္းတိုင္း၊ ကေလးၿမိဳ႕ရွိ ဆုိင္ကယ္ဆိုက္တြဲ ေမာင္းႏွင္သူမ်ားက ေအာက္ခ်င္းသစၥာ သတင္းေအဂ်င္စီသို႔ ေျပာသည္။
ဆုိင္ကယ္ဆုိက္တြဲမ်ားအား လာမည့္ ႏုိ၀င္ဘာလ ၁ ရက္ ေနာက္ဆံုးထား၍ ဖ်က္သိမ္းရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေအာက္တိုဘာလ ၃ ရက္က ဖမ္းဆီးခဲ့ရသည့္ ဆိုင္ကယ္ဆိုက္တြဲပိုင္ရွင္ ဦးလွ်ံဇကိန္းထံမွ သိရျခင္းျဖစ္ၿပီး ၎အား ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားက ဖမ္းဆီးစဥ္ ႏို၀င္ဘာလ ၁ ရက္တြင္ ဆိုင္ကယ္ဆိုက္တြဲအား ေနာက္ဆံုးျဖဳတ္ေပးရမည္ကို သိရွိေၾကာင္း လက္မွတ္ထုိးခိုင္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
“ဆုိက္တြဲသမားေတြက အဲဒီလိုသာ ဖ်က္သိမ္းခဲ့မယ္ဆုိရင္ သူတို႔ဘ၀ရဲ႕၊ မိသားစု စား၀တ္ေနေရး၊ ပညာေရး၊ လူမႈေရး၊ သာေရးနာေရး စတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေတြဟာ အကုန္ပိတ္ဆို႔ တားဆီးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီဘ၀ေတြကို ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေက်ာ္ျဖတ္ဖို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆိုက္တြဲသမားမိသားစုေတြက ခက္ခက္ခဲခဲ ရင္ဆုိင္ေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဆိုင္ကယ္ဆိုက္တြဲ ဖြဲဲ႕စည္းေရးေကာ္မတီ ဒုတိယဥကၠ႒ ကိုေအာင္ေအာင္က ေအာက္ခ်င္းသစၥာ သတင္းေအဂ်င္စီသို႔ ေျပာသည္။
ဆုိင္ကယ္ဆိုက္တြဲ ေမာင္းႏွင္သူတစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဦး၀င္းႏုိင္ကလည္း “ဦးကေတာ့ ဒီေကာ္မတီအဖြဲ႕၀င္ထဲမွာ ပါတာေပါ့ေနာ္။ ဒီဆိုက္တြဲေတြကို ဖ်က္သိမ္းမယ္လုိ႔ ၾကားလို႔ေပါ့ေနာ္။ ဆိုက္တြဲေတြ မဖ်က္သိမ္းေအာင္၊ အထက္ကိုတင္ၿပီး လုိင္စင္ကေလးမ်ား ရေအာင္ေပါ့ကြယ္။ အဲဒါမ်ဳိးေတြ အစည္းအေ၀း လုပ္ၾကတာေပါ့။ အခက္အခဲကေတာ့ စား၀တ္ေနေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရး အကုန္လံုးေပါ့ကြယ္။ အစစ အရာရာေပါ့ အကုန္လံုး။ ဒီဟာေလးပဲ မွီခိုေနၾကရတယ္ဆုိေတာ့” ဟု ဆိုသည္။
ယခင္က ၿမိဳ႕နယ္တြင္း ကုန္စည္သယ္ေဆာင္ေရးႏွင့္ သြားလာေရးအတြက္ ဆိုက္ကားကိုသာ အဓိကထား အသံုးျပဳခဲ့ရာမွ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဆုိင္ကယ္ဆိုက္တြဲမ်ားအား အသံုးမ်ားလာျခင္း ျဖစ္ၿပီး လတ္တေလာတြင္ ကေလးၿမိဳ႕၌ ဆိုင္ကယ္ဆုိက္တြဲ အစီးေရ ၄၀၀ ခန္႔ ရွိသည္။
ဆုိင္ကယ္ဆုိက္တြဲမ်ား ဖ်က္သိမ္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေအာက္တုိဘာလ ၇ ရက္ ေန႔လယ္ပိုင္းကလည္း ကေလးၿမိဳ႕ အထက္ခ်င္းတြင္းလူငယ္မ်ားကြန္ယက္႐ံုးခန္းတြင္ ဆိုက္တြဲေမာင္းႏွင္သူမ်ား၊ ပိုင္ရွင္မ်ား၊ ကြန္ယက္အဖဲြ႕၀င္မ်ား၊ အလုပ္သမားသမဂၢအဖြဲ႕၀င္မ်ား စုစုေပါင္း ၂၀၀ ခန္႔က အစည္းအေ၀းတစ္ရပ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကေသးသည္။
“၁.၁၁.၂၀၁၆ မွာ ဆုိက္တြဲကို အၿပီးသတ္ လံုး၀ဖ်က္သိမ္းရမယ္ဆိုၿပီးေတာ့မွ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖဲြ႕မွ ဖမ္းဆီးၿပီးေတာ့မွ လက္မွတ္ထိုးခိုင္းထားတဲ့ လူဦးေရလည္း အခု သိရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဲဒီလို ဆိုက္တြဲေတြကို တရား၀င္ မဖ်က္သိမ္းေရးအစီအစဥ္အေနနဲ႔ လိုင္စင္ခ်ေပးဖို႔ရာဆုိၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အခုလို ခ်င္းတြင္းကြန္ယက္အသင္းနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီးေတာ့ အထက္အစိုးရကို တင္ၿပီး တရား၀င္လိုင္စင္နဲ႔ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ရေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ လိုင္စင္မခ်ေပးဘူးဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္ သိခ်င္တာက လက္ရွိအစိုးရအေနနဲ႔ ဆိုက္တြဲသမားေတြဟာ ရာနဲ႔ခ်ီၿပီး ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ကေလးၿမိဳ႕မွာ။ မည္သည့္အလုပ္ကို ခ်မွတ္ သတ္မွတ္ေပးမလဲ၊ ဘယ္လိုအလုပ္ကို ကၽြန္ေတာ္တု႔ိ ရႏုိင္မလဲဟာေလးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိခ်င္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔မ်ား မလုပ္ရဘူးဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ လုပ္စားစရာလုပ္ငန္း မရွိပါဘူး” ဟု ဆိုင္ကယ္ဆိုက္တြဲ ဖြဲဲ႕စည္းေရးေကာ္မတီ ဒုတိယဥကၠ႒ ကိုေအာင္ေအာင္က ေျပာသည္။
သို႔ေသာ္ ႏုိ၀င္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ဆုိင္ကယ္ဆုိက္တြဲမ်ား ဖ်က္သိမ္းရမည့္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ အာဏာပိုင္မ်ားဘက္ကမွ တရား၀င္ ထုတ္ျပန္ထားျခင္း မရွိေသးေပ။
သန္႔ဇင္ေဆြ (ေအာက္ခ်င္းသစၥာ သတင္းေအဂ်င္စီ)
ၿမိဳ႕တြင္း ကုန္ပစၥည္းသယ္ေဆာင္ေရးႏွင့္ သြားလာေရးတြင္ အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳေနရသည့္ ဆိုင္ကယ္ ဆုိက္တြဲမ်ားအား ဖ်က္သိမ္းမည္ဆုိပါက ေမာင္းႏွင္ေနသူမ်ားအေနျဖင့္ လူမႈဘ၀ထိခိုက္ေစႏုိင္သည့္ အတြက္ တရား၀င္ ေမာင္းႏွင္အသံုးျပဳခြင့္ လိုင္စင္ခ်ေပးေစလိုေၾကာင္း စစ္ကိုင္းတိုင္း၊ ကေလးၿမိဳ႕ရွိ ဆုိင္ကယ္ဆိုက္တြဲ ေမာင္းႏွင္သူမ်ားက ေအာက္ခ်င္းသစၥာ သတင္းေအဂ်င္စီသို႔ ေျပာသည္။
ဆုိင္ကယ္ဆုိက္တြဲမ်ားအား လာမည့္ ႏုိ၀င္ဘာလ ၁ ရက္ ေနာက္ဆံုးထား၍ ဖ်က္သိမ္းရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေအာက္တိုဘာလ ၃ ရက္က ဖမ္းဆီးခဲ့ရသည့္ ဆိုင္ကယ္ဆိုက္တြဲပိုင္ရွင္ ဦးလွ်ံဇကိန္းထံမွ သိရျခင္းျဖစ္ၿပီး ၎အား ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားက ဖမ္းဆီးစဥ္ ႏို၀င္ဘာလ ၁ ရက္တြင္ ဆိုင္ကယ္ဆိုက္တြဲအား ေနာက္ဆံုးျဖဳတ္ေပးရမည္ကို သိရွိေၾကာင္း လက္မွတ္ထုိးခိုင္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
“ဆုိက္တြဲသမားေတြက အဲဒီလိုသာ ဖ်က္သိမ္းခဲ့မယ္ဆုိရင္ သူတို႔ဘ၀ရဲ႕၊ မိသားစု စား၀တ္ေနေရး၊ ပညာေရး၊ လူမႈေရး၊ သာေရးနာေရး စတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေတြဟာ အကုန္ပိတ္ဆို႔ တားဆီးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီဘ၀ေတြကို ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေက်ာ္ျဖတ္ဖို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆိုက္တြဲသမားမိသားစုေတြက ခက္ခက္ခဲခဲ ရင္ဆုိင္ေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဆိုင္ကယ္ဆိုက္တြဲ ဖြဲဲ႕စည္းေရးေကာ္မတီ ဒုတိယဥကၠ႒ ကိုေအာင္ေအာင္က ေအာက္ခ်င္းသစၥာ သတင္းေအဂ်င္စီသို႔ ေျပာသည္။
ဆုိင္ကယ္ဆိုက္တြဲ ေမာင္းႏွင္သူတစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဦး၀င္းႏုိင္ကလည္း “ဦးကေတာ့ ဒီေကာ္မတီအဖြဲ႕၀င္ထဲမွာ ပါတာေပါ့ေနာ္။ ဒီဆိုက္တြဲေတြကို ဖ်က္သိမ္းမယ္လုိ႔ ၾကားလို႔ေပါ့ေနာ္။ ဆိုက္တြဲေတြ မဖ်က္သိမ္းေအာင္၊ အထက္ကိုတင္ၿပီး လုိင္စင္ကေလးမ်ား ရေအာင္ေပါ့ကြယ္။ အဲဒါမ်ဳိးေတြ အစည္းအေ၀း လုပ္ၾကတာေပါ့။ အခက္အခဲကေတာ့ စား၀တ္ေနေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရး အကုန္လံုးေပါ့ကြယ္။ အစစ အရာရာေပါ့ အကုန္လံုး။ ဒီဟာေလးပဲ မွီခိုေနၾကရတယ္ဆုိေတာ့” ဟု ဆိုသည္။
ယခင္က ၿမိဳ႕နယ္တြင္း ကုန္စည္သယ္ေဆာင္ေရးႏွင့္ သြားလာေရးအတြက္ ဆိုက္ကားကိုသာ အဓိကထား အသံုးျပဳခဲ့ရာမွ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဆုိင္ကယ္ဆိုက္တြဲမ်ားအား အသံုးမ်ားလာျခင္း ျဖစ္ၿပီး လတ္တေလာတြင္ ကေလးၿမိဳ႕၌ ဆိုင္ကယ္ဆုိက္တြဲ အစီးေရ ၄၀၀ ခန္႔ ရွိသည္။
ဆုိင္ကယ္ဆုိက္တြဲမ်ား ဖ်က္သိမ္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေအာက္တုိဘာလ ၇ ရက္ ေန႔လယ္ပိုင္းကလည္း ကေလးၿမိဳ႕ အထက္ခ်င္းတြင္းလူငယ္မ်ားကြန္ယက္႐ံုးခန္းတြင္ ဆိုက္တြဲေမာင္းႏွင္သူမ်ား၊ ပိုင္ရွင္မ်ား၊ ကြန္ယက္အဖဲြ႕၀င္မ်ား၊ အလုပ္သမားသမဂၢအဖြဲ႕၀င္မ်ား စုစုေပါင္း ၂၀၀ ခန္႔က အစည္းအေ၀းတစ္ရပ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကေသးသည္။
“၁.၁၁.၂၀၁၆ မွာ ဆုိက္တြဲကို အၿပီးသတ္ လံုး၀ဖ်က္သိမ္းရမယ္ဆိုၿပီးေတာ့မွ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖဲြ႕မွ ဖမ္းဆီးၿပီးေတာ့မွ လက္မွတ္ထိုးခိုင္းထားတဲ့ လူဦးေရလည္း အခု သိရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဲဒီလို ဆိုက္တြဲေတြကို တရား၀င္ မဖ်က္သိမ္းေရးအစီအစဥ္အေနနဲ႔ လိုင္စင္ခ်ေပးဖို႔ရာဆုိၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အခုလို ခ်င္းတြင္းကြန္ယက္အသင္းနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီးေတာ့ အထက္အစိုးရကို တင္ၿပီး တရား၀င္လိုင္စင္နဲ႔ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ရေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ လိုင္စင္မခ်ေပးဘူးဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္ သိခ်င္တာက လက္ရွိအစိုးရအေနနဲ႔ ဆိုက္တြဲသမားေတြဟာ ရာနဲ႔ခ်ီၿပီး ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ကေလးၿမိဳ႕မွာ။ မည္သည့္အလုပ္ကို ခ်မွတ္ သတ္မွတ္ေပးမလဲ၊ ဘယ္လိုအလုပ္ကို ကၽြန္ေတာ္တု႔ိ ရႏုိင္မလဲဟာေလးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိခ်င္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔မ်ား မလုပ္ရဘူးဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ လုပ္စားစရာလုပ္ငန္း မရွိပါဘူး” ဟု ဆိုင္ကယ္ဆိုက္တြဲ ဖြဲဲ႕စည္းေရးေကာ္မတီ ဒုတိယဥကၠ႒ ကိုေအာင္ေအာင္က ေျပာသည္။
သို႔ေသာ္ ႏုိ၀င္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ဆုိင္ကယ္ဆုိက္တြဲမ်ား ဖ်က္သိမ္းရမည့္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ အာဏာပိုင္မ်ားဘက္ကမွ တရား၀င္ ထုတ္ျပန္ထားျခင္း မရွိေသးေပ။
သန္႔ဇင္ေဆြ (ေအာက္ခ်င္းသစၥာ သတင္းေအဂ်င္စီ)