ႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို လိုလားပါက အေျခခံအားျဖင့္ ပညာေရးသည္ အထူးလုိအပ္လွေပသည္။ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားဖြင့္၍ ကေလးသူငယ္မ်ားအား စာေရးစာဖတ္၊ အတြက္အခ်က္ သင္ၾကားေပးသည္မွာ လူလားေျမာက္သည့္အခါ ေလာကႀကီး၌ တတ္သိလိမၼာစြာ ေနထိုင္၍ လူမႈေရးရာ အျဖာျဖာကို ေဆာင္ရြက္တက္ရန္ႏွင့္ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းမြန္ေစရန္ သင္ၾကားျပဳျပင္ေပးဖို႔ ျဖစ္သည္။ တစ္ဦးခ်င္းဆီ၏ အျပဳအမူမွသည္ တစ္မ်ဳိးသားလံုး ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲေရးသည္ ႏုိင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ အဓိကအခ်က္အခ်ာျဖစ္ရာ ပညာသင္ၾကားေရးသည္ အထူးပင္ အေရးပါလွေပ၏။ ယေန႔ေခတ္သည္ ကာယထက္ ဉာဏအားက ေရွ႕ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ဆိုလွ်င္ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္တြင္ ပါ၀င္သည့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အရည္အခ်င္း ျမင့္မားရန္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ (ကေလးငယ္) တုိ႔၏ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာေရးသည္လည္း အေရးႀကီးေပ၏။ ကေလးငယ္မ်ားအား ဖိအားေပး သင္ၾကားေစျခင္းလည္း မျဖစ္အပ္ေပ။
ထို႔ျပင္ ကေလးသူငယ္မ်ား ညစ္ညမ္း ဆိုးသြမ္းၾကေသာ္လည္း ႐ိုက္ပုတ္ျခင္းျဖင့္ ဆံုးမနည္းကုိ မက်င့္အပ္ေပ။ ကေလးငယ္၏ စိတ္ပါ၀င္စားမႈကို အေျခခံ၍ သြန္သင္ရေပမည္။ သို႔မွသာလွ်င္ ပညာသင္ၾကားေရးအေပၚ ကေလးငယ္ စိတ္ပါ၀င္စားလာေပအံ့။
ယခု ေက်ာင္းသား၊ ေနာင္၀ယ္ ေခါင္းေဆာင္ဟူသည့္ အျမင္မ်ဳိးျဖင့္ ျပည္ပိုင္အစိုးရတုိ႔ကလည္း ႏိုင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ ပညာေရးက႑အား အားသြန္ခြန္စိုက္ ပ်ဳိးေထာင္ေပးရေပလိမ့္မည္။ တိုင္းသူျပည္သားတို႔အား ပညာမသင္ဘဲထားပါက ႀကီးႏုိင္ ငယ္ညွင္း ေတာတြင္းဥပေဒသကဲ့သို႔ တိရစၦာန္သဖြယ္ ျပဳက်င့္ၾကေပလိမ့္မည္။
ကိုးကား - အေျခခံလူ႔တာ၀န္ (ေအာင္ျမင့္ႀကီး - ေရႊလေရာင္)
ႏုိင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ဆိုလွ်င္ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္တြင္ ပါ၀င္သည့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အရည္အခ်င္း ျမင့္မားရန္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ (ကေလးငယ္) တုိ႔၏ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာေရးသည္လည္း အေရးႀကီးေပ၏။ ကေလးငယ္မ်ားအား ဖိအားေပး သင္ၾကားေစျခင္းလည္း မျဖစ္အပ္ေပ။
ထို႔ျပင္ ကေလးသူငယ္မ်ား ညစ္ညမ္း ဆိုးသြမ္းၾကေသာ္လည္း ႐ိုက္ပုတ္ျခင္းျဖင့္ ဆံုးမနည္းကုိ မက်င့္အပ္ေပ။ ကေလးငယ္၏ စိတ္ပါ၀င္စားမႈကို အေျခခံ၍ သြန္သင္ရေပမည္။ သို႔မွသာလွ်င္ ပညာသင္ၾကားေရးအေပၚ ကေလးငယ္ စိတ္ပါ၀င္စားလာေပအံ့။
ယခု ေက်ာင္းသား၊ ေနာင္၀ယ္ ေခါင္းေဆာင္ဟူသည့္ အျမင္မ်ဳိးျဖင့္ ျပည္ပိုင္အစိုးရတုိ႔ကလည္း ႏိုင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ ပညာေရးက႑အား အားသြန္ခြန္စိုက္ ပ်ဳိးေထာင္ေပးရေပလိမ့္မည္။ တိုင္းသူျပည္သားတို႔အား ပညာမသင္ဘဲထားပါက ႀကီးႏုိင္ ငယ္ညွင္း ေတာတြင္းဥပေဒသကဲ့သို႔ တိရစၦာန္သဖြယ္ ျပဳက်င့္ၾကေပလိမ့္မည္။
Photo by intellectualtakeout.org |